Solen på besök

Jag sa att jag skulle arbeta idag va?
Så blev då inte fallet kl 3:48 i natt då jag vaknade med ett huvud jag trodde skulle explodera och två näsborrar som inte ens gick att andas ur. Upp ur sängen och ringa jobbet för att sjukskriva sig och sen samtidigt ringa vårdcentralen så att dom skulle kunna ha en chans att ringa upp mig skaplig tid idag.

Och visst vart det så, kl 9:00 i morse satt jag på en hård stol i ett väntrum fullt med hostande och harklande andra sjuka med hälften av dom som passerat 65+.

Efter att väntar 2 minuter över utsatt tid är det min tur att få domen, en bihåleinflammation rikare därifrån gick jag och 227 kr fattigare efter att köpt det medikament jag blivit doserad med, tio dagars antibiotika och tio dagars kortison behandling.

Sitter jätte fint såhär i sommar värmen, trots mina skavanker ligger jag nu ute i solen och trotsar mitt kallsvettande tillstånd.
Skepp o hoj



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0